събота, 29 май 2010 г.
Борисовата стана Сентрал Парк
Ако през последните три дни сте минавали след работа през Борисовата градина, вероятно сте забелязали невероятната промяна около езерото с лилиите. Ливадите наоколо нямат спомен да са ги тъпкали скоро толкова много хора. Основна причина за струпването на половин София в парка не е позната отлична комбинация от топли пролетни вечери и студена бира. Не, че те са излишни, дори напротив.
Поводът е първото издание на Мелоу Мюзик Фестивал, който приключи снощи. В рамките на три дни организаторите от списание “Едно” превърнаха Борисовата в Сентрал парк или даже в мини Уудсток. Чудесно е, че най-сетне някой се сети да използва чудесните поляни по предназначение и да спретне неангажиращ концерт, на който няма оградена територия за публиката, няма сектори със скъпи билети. Въпреки това организаторите привлякоха едни от най-добрите изпълнители и създатели на електронна музика в света. Името на фестивала напълно съвпадна с настроението в публиката (mellow означава благ, приятен и е синоним за душевен комфорт и благоразположение). Дрескодът беше също неагажиращ. Младите хора се изсипаха на колелета, с ролери, кучета, деца, по къси гащи. Щом прозвучаха първите акорди, наоколо се разхвърчаха кецове и сандали и тълпата от тийнейджъри се впусна в луди танци по поляните. Отдавна бяха чакали този момент. Най-после и София да се присъедини към мегаполиси като Ню Йорк, Лондон и Рио Де Жанейро, където купонът е неангажиращ, лежерен и направо на улицата, в парка. Изпълнителите трудно можеха да попаднат в рамките на твърди стилови дефиниции. Най-общо казано, те принадлежаха към съвременната артистична гилдия музиканти, които еднакво добре използват електронни звуци, акустични барабани, етно джаз гласове, хип-хоп танци и по-тежки звуци на електронната китара.
Точно такъв микс нажежи атмосферата в първата вечер, когато на сцената се появи формацията Кинг Мидас Саунд. Шантавата азиатка Хитоми буйно мяташе грива под тонове пушек и червени прожектори, докарващи сюрреалистично, почти марсианско настроение. Хитоми носеше тениска със сребърно зайче-плебойче и се движеше по сцената като като бяла нощна пеперуда. Космически светлини, развлачен до мяукане глас, в комбинация с японски текст, превръщаше всяка фраза на азиатката в ехо, което оттеква по почти извънземен начин над тъмните поляни наоколо. Само от време на време лазерен лъч осветяваше публиката и тя направо полудяваше от екстаз. Компания на дребничката Хитоми правеше гигантският афроамериканец Роджър Робинсън. Облечен като пастор-магьосник от Ню Орлианс, брадясалият музикант редеше хип - хоп речетативи сякаш четеше псалмите за последния ден на Земята. “Вие долу замислете се какво причинявате на планетата с жалкото си съществуване. Всеки ден замърсявате все повече и повече, но ще дойде съдния ден”. Въпреки огромната си фигура Роджър не спря за секунда да подскача като скакалец по сцената. Танцът му тутакси зарази тълпата и тя също започна да се мята в лудешки ритъм. А когато забели очи над поляните замириса на вуду ритуал. В ръцете на този тъмнокож, електронната китара изглеждаше като детска играчка. Белият диджей със шапката, катинара и черните очила е кукловодът на Кинг Мидас Саунд. Не случайно носи прякора “Бълхата”. Мартин Дъ Бъг преобразуваше всеки един звук, идващ от Хитоми и Роджър в изродска какафония, достойна за стилна гробищна процесия. "Това беше един от най-яките ни лайвове. Никога не сме свирили пред толкова многобройна и екзалтирана публика", призна Хитоми след края на концерта.
На същото мнение беше и немецът Мориц фон Освалд –един от тримата пионери на берлинската сцена от 90-те. Мориц е сред главните виновници за преоткриването на дъб електрониката, нашумяла с култовите “Ейжън Дъб Формейшън”. Сега в компания с трима приятели, той се е заел да изследва необятните възможностите, които предоставят живите изпълнения и импровизации. Конфигурацията е следната – Фон Освалд свири на електро-акустични устройства, Макс Лодербауер на аналогови синтезатори, а Сасу Рипати се завръща към инструмента, с който започва музикалните си приключения – барабаните. Резултатът е една истински богата и дълбока палитра от електронни красоти, която всъщност не може да бъде описана с думи.
"Участието ни на Mellow Festival със сигурност е сред петте най-добри в последните няколко години. Бяхте страхотни!", похвали публиката фон Осфалд.
Mellow Music Festival доведе в София повече от 20 банди, продуценти и DJ и озвучи столицата с над 30 часа качествена музика. В рамките на три дни над Борисовата градина витаеше химията на пролетта, чудесната прогресивна музика и позитивните емоции на всички, които изпитват жажда за нещо по-различно.
Стефан ГАЛИБОВ
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар